کاربرد لندینگ پیج در کسب و کار اینترنتی

لندینگ پیج یا همان صفحه فرود یکی از بخش های بسیار مهم و پولساز هر کسب و کار اینترنتی می باشد و اگر شما چنین بخشی را درون وب سایت یا فروشگاه خود نداشته باشید هیچ وقت به یک ماشین پولسازی تبدیل نخواهید شد.

 

لندینگ پیج در کسب و کار اینترنتی چیست ؟

لندینگ پیج یا همان صفحه فرود در فارسی، به فرمی گفته می شود که در ازای یک هدیه ارزشمند اطلاعات کاربر را دریافت می کند و در عملیات هایی مانند خبرنامه، فرستادن مطالب آموزشی، اطلاع رسانی محصولات، دوره های آنلاین و ایجاد ارتباط با کاربر استفاده می کند.

 این هدایا می تواند یک فایل PDF، یک ویدئو و یا یک فایل صوتی باشد که اطلاعات ارزشمندی در اختیار کاربر قرار خواهد داد و همچنین این هدایا و اطلاعات باید با موضوع کسب و کار شما در ارتباط باشد و در غیر اینصورت کاربر به سرعت به وب سایت شما بدبین خواهد شد و احتمالا از دریافت ایمیل های شما انصراف خواهد داد.

 کاربرد لندینگ پیج در کسب و کار اینترنتی

۹۵ درصد بازدیدکنندگان مجددا به وب سایت ما باز نخواهند گشت، شاید برای بسیاری از خوانندگان این موضوع عجیب به نظر برسد، اما این آمار کاملا حقیقی می باشد، زیرا کاربران اینترنتی روزانه ده ها و شاید صدها صفحه اینترنتی را باز کرده و بسیاری از آنها را به سرعت خواهند بست، آنها بلافاصله پس از اینکه نیازشان رفع شد وب سایت ها را ترک می کنند و اگر روزی دوباره به مطالب شما نیاز داشته باشند به احتمال خیلی زیاد نام شما را فراموش کرده اند. اما چگونه میتوان این مشکل را رفع کرد و کسب و کار اینترنتی خود را ماندگار کنیم ؟

 لندینگ پیج راه گشای این مشکل خواهد بود، شما به راحتی با ایجاد یک لندینگ پج ساده و با رعایت نکات مورد نیاز می توانید اطلاعات کاربر را دریافت کنید، این اطلاعات می تواند شامل نام و ایمیل شخص باشد و یا ایمیل و شماره موبایل، سعی کنید اطلاعات را به صورت خلاصه دریافت کنید.

 پس از اینکه اطلاعات کاربر را دریافت کردید وب سایت شما باید به صورت اتوماتیک هدیه ای را که قول داده بودید به ایمیل کاربر ارسال نماید، اگر هدیه شما به اندازه کافی ارزشمند باشد با یک تیر دو نشان را خواهید زد، هم اطلاعات ارزشمندی به دست آورده اید و هم اینکه هدیه شما مانند یک ویروس در دنیای اینترنت منتشر خواهد شد.

 هدیه شما ممکن است چندین بار توسط کاربر مورد استفاده قرار بگیرد و همین مورد نام شما را ماندگار خواهد کرد، همچنین اطلاعاتی که از کاربر دریافت کردید می تواند وسیله ای برای برقراری ارتباط منظم با او باشد، به صورت مثال می توانید خبرنامه ها و مطالب آموزشی به ایمیل این افراد ارسال کنید و همچنین اگر محصول جدید و یا تخفیف ویژه ای داشته باشید می توانید از این طریق آن ها را ارسال نمایید.

 آیا کسب و کار اینترنتی من به لندینگ پیج نیاز دارد ؟

با توجه به نکاتی که تا به حال گفته شد، به این یقین میرسیم که هر کسب و کار اینترنتی نیاز به یک صفحه فرود خواهد داشت، زیرا اگر شما چنین فرمی را درون وب سایت خود تعبیه نکنید هیچ گاه نخواهید توانست با کاربران و مشتریان احتمالی وب سایت خود به صورت موثر ارتباط برقرار کنید.

 نبود چنین فرمی در کسب و کار اینترنتی شما باعث کاهش فروش و نقص در بازاریابی اینترنتیخواهد بود و شما تنها باید هزینه های تبلیغاتی را بپردازید و حتی نخواهید دانست که چند درصد از مراجعه کنندگان واقعا به کسب و کار و موضوع وب سایت شما علاقه مند می باشند. صفحه فرود ارتباط مستقیمی با ایمیل مارکتینگ خواهد داشت و اگر می خواهید درباره این موضع اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد میکنم مقاله بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ را حتما بخواهید و اگر هم دوست دارید برای کسب و کار اینترنتی خود یک صفحه فرود بسازید می توانید از محصول آموزش راه اندازی ایمیل مارکتینگ با وردپرس استفاد کنید.

 یک واقعیت دیگر درباره کسب و کار اینترنتی این می باشد که ۹۹ درصد مراجعه کنندگان هرگز در بار اول از شما خرید نمی کنند و همین موضوع باعث خواهد شد که شما به فکر ایجاد یک راه حل برای ارتباط با این مراجعه کنندگان بیفتید تا آنها به کاربران وب سایت و سپس مشتریان کسب و کار اینترنتی شما تبدیل شوند و این راه حل چیزی نیست به جز صفحه فرود.

 پنج نکته درباره فایل هدیه در صفحه فرود

۱٫ هیچ وقت سعی نکنید در فایل هدیه از مطالب تکراری درون سایت خود استفاده کنید

۲٫ فایل های ویدئویی بیشترین تاثیر را در جذب کاربر خواهد داشت

۳٫ کاتالوگ یا لیست قیمت نیز می تواند یک عامل باشد

۴٫ سعی کنید هدیه شما به اندازه کافی از لحاظ محتوا با کیفیت باشد

۵٫ می توانید از کدهای تخفیف در فایل های خود استفاده کنید

 مهم نیست موضوع کسب و کار اینترنتی شما چه باشد، فعالیت شما در هر زمینه ای که باشد بی شک نیاز به یک صفحه فرود مناسب خواهید داشت تا بتوانید با مخاطبان و کاربران خود در ارتباط باشید و پیام های آموزشی و تبلیغاتی خود را به آنها منتقل کنید، هر کسب و کار اینترنتی بدون داشتن چنین صفحه ای مانند یک اسلحه بدون فشنگ خواهد بود، پس همین امروز برای ایجاد چنین صفحه ای درون وب سایت خود اقدام کنید.